تــــرنــــــــج

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست / بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

تــــرنــــــــج

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست / بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

توضیح وبلاگ برداشتـ ی است آزاد از دستـ نوشته دوست فیزیکـ یم که در عنوان وبلاگـ ش نوشت:" تناقضی به امید آلبرت و با طعم قهوه ی تلخ لبـ ریز از شکر در کافه: فلسفه، ریاضی و فیزیک"
در مورد رسم الـ خط این بلاگ هم لازم است بـ گویم که ایده جدانویسی را از نویسـ نده محبوب دوران دبیرستانـ م(رضا امیرخانی)گرفته ام، اگر بیشـ تر با بن های ( به معنی بن فکر کنید انتخاب هوشـ مندانه ای بوده) زبان فارسی آشنا شویم،واژه سازی برایـ مان راحت تر خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پیوندها

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

با سلام،

امروز تو وبلاگ دکتر فرزان یه پست دیدم که در قسمت نظرها این مقاله رو پیشـ نهاد داده بودند، به نظر جالب می اومد، گفتم بذارمش تا به زودی بحث مفصل تری در مورد علم و بومی سازی آن و علم ایرانی اسلامی داشته باشیم!

فعلن به عنوان مقدمه این پیشـ کش!

 


حجت الاسلام رسول جعفریان با مرتبط دانستن افول تمدن اسلامی با عدم درک صحیح از علم در این تمدن گفت: ما مدام با آمار دادن درباره کتب قدیمی علمی مان از خودمان تمجید می کنیم، در حالی که بیشتر آنها...


حجت الاسلام رسول جعفریان با مرتبط دانستن افول تمدن اسلامی با عدم درک صحیح از علم در این تمدن گفت: ما مدام با آمار دادن درباره کتب قدیمی علمی مان از خودمان تمجید می کنیم، در حالی که بیشتر آنها چرندیاتند!

نشست دیگری از سلسله نشست های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت عصر روز یکشنبه 8 بهمن 91 با سخنرانی حجت الاسلام رسول جعفریان در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.

جعفریان در ابتدا گفت: در این سخنرانی کتابی را مبنا قرار می دهم با عنوان «عجایب المخلوقات» که نسبتا اثر مهمی در تمدن و علم اسلامی محسوب می شود و به لحاظ زبان فارسی نیز اهمیت دارد اما پیش از سخن درباره این کتاب باید مقدماتی را درباره تاریخ علم در تمدن اسلامی بیان کنم. ما در بحث تاریخ علم مدام در پی تمجید از خود هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۹
تــــــرنــــــــــج

Dear all,
It is a pleasure   for me to announce that IPM speaker this month
is  Dr. Mehrdad Mirbabayi from the  New York University (NYU). In the following
please find the details of his talk. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۴
تــــــرنــــــــــج


خیلی دوست داشتم تو حوزه علایقم تو این بلاگ مطلب بنویسم، یکی از حوزه های علاقه ام "کلام اسلامی" هستش! یعنی کلن در مورد براهین عقلی در اثبات دین، نه این که دین برام نیاز به اثبات داشته باشه ها، نه! همین که یه ذره کلام بخونی متوجه می شی که چـ قدر شیرینه و زمانی که می گن ما دانشـ مندایه بزرگی داشتیم مثل بوعلی سینا و ملاصدرا یعنی چی؟!!!

وجدانن اگه مرام شهرداری  نبود تا حالا اسمی از ملاصدرا و بوعلی نمونده بود، ته اطلاعاتمون از بزرگانمون در همون حد اسم خیابوناست، خدا پدر شهرداری رو بیامرزه که از تاریخ مملکت صیانت می کنه!!!!!!!!!!!!

می پرسی در مورد ملاصدرا چی می دونی ؟ می گه بین داداش گردالی(میدون) ونکـ و که دور می زنی ، دست چپ میدون میـ شه ملاصدرا، ار اون ورم می تونی بندازی تو کردستان بری بالا!

به طرف می گی ملاصدرا رو می شناسی می گه آره همون صدرالمتاهلین دیگه ! حتمی اگه بگی یعنی چی می گه " پدر و گل سرسبد متاهل ها"!

ایشالا از این به بعد تو وبلاگم بیشـ تر اسم مشاهیر خودمون رو می بینید!!!!!

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۹
تــــــرنــــــــــج


We often think of rocks as completely solid, but the truth is, rocks are natural sponges! They can absorb liquid like the sponges we use in the kitchen. Don’t believe it? See for yourself!


Rock Sponge

 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۳
تــــــرنــــــــــج

 


 

INSIDE every pencil, there is a neutron star waiting to get out. To release it, just draw a line.

 The soft, silvery-grey form of pure carbon found in pencils consists of stacked-up sheets of interlinked carbon atoms. Separate these sheets to obtain gossamer films of carbon just one atom thick and you have a material called graphene, whose properties mimic those of the exotic substances found in collapsed stars

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۶
تــــــرنــــــــــج

mar.png

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۰
تــــــرنــــــــــج

اطلاعات بیشـ تر  و ارسال مقاله  با تقه زدن بر روی تصویر

"مهلت ثبت نام تا 10 مرداد تمدید شد."


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۴۸
تــــــرنــــــــــج


بدجوری دلم هوای مدرسه رو کرده، کلن که هوایی مدرسه بودم اما امروز با دیدن ابن عکس ...... یاد سمپاد پرپر شده افتادم!!

تعریف آدمیـ زاد: تا وقتی چیزیو داره غر می زنه، وقتی از دست دادش حسرت می خوره!

مث من و سمپاد/ مث من و دانشـ گاه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۴۵
تــــــرنــــــــــج