تــــرنــــــــج

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست / بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

تــــرنــــــــج

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست / بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

توضیح وبلاگ برداشتـ ی است آزاد از دستـ نوشته دوست فیزیکـ یم که در عنوان وبلاگـ ش نوشت:" تناقضی به امید آلبرت و با طعم قهوه ی تلخ لبـ ریز از شکر در کافه: فلسفه، ریاضی و فیزیک"
در مورد رسم الـ خط این بلاگ هم لازم است بـ گویم که ایده جدانویسی را از نویسـ نده محبوب دوران دبیرستانـ م(رضا امیرخانی)گرفته ام، اگر بیشـ تر با بن های ( به معنی بن فکر کنید انتخاب هوشـ مندانه ای بوده) زبان فارسی آشنا شویم،واژه سازی برایـ مان راحت تر خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پیوندها

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است


خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهدست الان مردم خیلی دست کم گرفته اند آبرو بردن را

ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: 1- عمدا نماز نخواندن.2- به ناحق آدم کشتن.3- عقوق والدین.4- آبرو بردن
این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می کرد: "به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می گویی؟
می گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!" الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برند
عزیز من اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود. شما با این مشکل داری؟ دقت کنید که بعضی ها با زبانشان می روند جهنم
روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همه شراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند. یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می برند
امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید: اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛ دروغ گو هستی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۳
تــــــرنــــــــــج

مرز در عقل و جنون باریـــک است

کفر و ایمان چه به هم نزدیک است


عشق هم در دل ما سردرگم

مثل ویرانی و بهت مــــــردم


گیسویت تعزیتی از رویـا

شب طولانی خون تا فردا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۲۱:۴۲
تــــــرنــــــــــج

9.jpg


مرگ بر تازیانه ها
تازیانه های بی امان  
به گرده های بی گناه بندگان
مرگ بر مرگ ناگهانی صد هزار زندگی
در یکی دو ثانیه
با سقوط علم ز آسمان
مرگ بر کشتن جوانه ها
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۷
تــــــرنــــــــــج

by 

If you’re like me, you have more than just classes to go to, more than homework assignments or textbooks to read. Besides your full-time class schedule, you have a job, maybe two, and maybe you have the added responsibility of a family too. Maybe you have to take care of grandma or watch your little sister, or maybe you’re a parent. For those of us who have very full schedules, here’s a few thoughts and ideas on managing the time we have so that you don’t fall behind, and so you can keep your sanity.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۶
تــــــرنــــــــــج

 


حسین وقتی فیزیک هسته ای قبول شد و دو سه سال هم از درس خواندنش در آن دانشگاه صنعتی می گذشت، هنوز روحش هم خبر نداشت که قرار است برای ارشد دنبال منابع رشته اقتصاد بگردد.

مجید با رتبه دو رقمی، شریف را ول کرد رفت تا الهیات بخواند آنهم در دانشکده ای تازه تاسیس و بی نام و نشان.


حسین (یک حسین دیگر!) اول، کنکور ارشد برق داد و سال بعد کنکور ارشد ارتباطات و الان دانشجوی دکتراست در همان ارتباطات.

میثم، لیسانس مهندسی کشاورزی و مدتی آخرالزمان و آرماگدون و الان هم فوق لیسانس مدیریت فرهنگی.


مهدی داشت مثل یک دانشجوی خوب، در علم و صنعت فیزیک می خواند و درگیر بود که نور موج است یا ذره؟! نمی دانم چه شد که الان چند سالی است طلبگی می کند در قم و طلب نور می کند از حضرت کریمه(س).

...

لازم نیست که من لیست کنم برایت؛ یک دوری بزن توی دانشگاه ها تا ببینی چند نفر رشته فنی یا پزشکی یا پایه را دارند رها می کنند. و در این میان برخی می روند در رشته های علوم انسانی در دانشگاهی دیگر و برخی دیگر کوچ می کنند و می روند خارج از کشور تا همانجا که این علوم انسانی از آنجا آمده، آنها را تحصیل کنند و برگردند و برخی دیگر هم که می کَنند و می روند قم ...

و عده ای دیگر هم هستند که تحصیلات تکمیلی شان را در همان رشته کارشناسی شان در فنی یا پزشکی یا پایه پی گرفته اند اما الان بسی متاسف و مغموم اند که چرا تردید آنروزشان را وقعی ننهاده اند یا چرا سامانه ای نبوده که بگوید آنطرف چه خبر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۶:۱۱
تــــــرنــــــــــج